חוויית קנייה מעולה היא הדרך של יוחננוף
חוויית קנייה מעולה היא הדרך של יוחננוף
האסטרטגיה של רשת יוחננוף היא הענקת חוויית קנייה מעולה לצד מחירים נוחים. הרשת משקיעה משאבים רבים בתשתיות טכנולוגיות, על מנת ליעל את שרשרת האספקה ולהציע ללקוחות חוויית קנייה יוצאת מגדר הרגיל
רשת מרכולי הענק יוחננוף הוקמה בידי אילנה ומרדכי יוחננוף בשנות ה-70. הרשת החלה את דרכה כחברה סיטונאית ונכנסה לפעילות קמעונאית ב-1992. כיום מנוהלת החברה ע״י משפחת יוחננוף ובהובלת איתן יוחננוף. לרשת עשרות סניפים, הפרוסים בכל רחבי הארץ. הסניפים ממוקמים הן במרכזי הערים והן באזורי תעשייה ומסחר. בשנים הקרובות הרשת צפויה לפתוח לפחות 15 סניפים נוספים. בשנת 2020 הונפקה הרשת לציבור בבורסה של תל אביב, וכיום היא חלק ממדד תל אביב 90.
המוטו העסקי המלווה את פעילות הרשת מיום היוסדה הינו: סופרשוק לכולם - הן בגזרת המחיר והן בגזרת ההיצע. כפועל יוצא, יוחננוף מתאפיינת בסניפי ענק, המציעים מגוון רחב של מוצרי מזון וצריכה. בסניפי הרשת ניתן למצוא, בין היתר, מחלקת ירקות ופירות טריים, עם מבחר עצום של גידולי שדה היישר מהחקלאי לצלחת; קצביה עם מבחר עשיר של בשר, עופות ודגים טריים; מחלקת מזון מוכן המציעה תפריט עשיר שמוכן בסניפים; מעדנייה, הכוללת מבחר ענק של גבינות, דגים מעושנים, חמוצים מיוחדים, סלטים טריים, פסטרמה ונקניקים; מאפייה עם מאפים טריים ומחלקת טבע.
הסביבה התחרותית
שוק קמעונאות המזון בישראל מתאפיין בתחרותיות גבוהה, שהולכת וגוברת בשנים האחרונות. בשוק פועלות מספר רשתות גדולות בפריסה ארצית, לצד רשתות הפועלות בזירה המקומית ורשתות הפונות למגזרים ממוקדים. באופן כללי, השוק מתחלק לשני סוגים שונים של מתחרים: רשתות מוטות מחיר, ורשתות המציעות חוויית קנייה לצד מחירים נוחים.
האתגרים השיווקיים
מגפת הקורונה הציבה אתגרים רבים בפני הקמעונאים. כך למשל, בעיות ברשתות האספקה מסביב לעולם יצרו אתגר משמעותי לשמור על מדפים מלאים ולהתחייב לאספקה רציפה של מוצרים. אתגר נוסף הוא מצוקת כוח האדם. בשוק רווי ועמוס במתחרים, האתגר המרכזי של יוחננוף הוא לוודא כי הצרכנים בוחרים באחד מסניפיה בכל פעם שהם נדרשים לערוך את קניית המזון השבועית.
הפתרונות היצירתיים
יוחננוף משקיעה מאמצים גדולים בבניית תשתיות מתקדמות, המאפשרות לה לענות בצורה מיטבית על האתגרים ולספק ללקוחותיה חוויית קנייה איכותית במחירים הוגנים. החל מהטמעת טכנולוגיות מתקדמות בשרשרת האספקה, בקצביה איכותית ומתקדמת ומכונות אריזה מודרניות במעדניית הגבינות, וכלה בתכנון מדויק של המעברים. בנוסף, הרשת פועלת כל העת על מנת לטייב את ההיצע ואת חוויית הקנייה.
הזמנות מקוונות. הרשת מציעה שירות פיק אפ – קנה ואסוף - המאפשר הזמנת מוצרים אונליין ואיסוף בסניפים. בתקופה הקרובה מתעתדת הרשת להשיק אתר חדש ומתקדם שיאפשר קנייה מקוונת עם משלוחים עד הבית. האתר החדש יכלול מידע רב שיעזור לצרכנים לבחור את סל המוצרים ולבצע החלטות קנייה מושכלות.
חוויית השירות. יוחננוף שמה דגש על חוויית קנייה ושירות יוצאות מגדר הרגיל. מוקד השירות של הרשת מאחד את הפניות מכל ערוצי התקשורת השונים (טלפון, אינטרנט, פייסבוק, אינסטגרם) כדי להעניק חוויית שירות אחודה ומקצועית. בנוסף, הרשת משקיעה משאבים גדולים בטיפוח כוח האדם. עובדי הרשת עוברים הכשרות מקצועיות המתמקדות הן בהיבט התפעולי והן בהיבט השירות, במטרה ליצור סביבת עבודה בריאה ולספק להם כלים שיסייעו בהענקת חוויית קנייה מיטבית.
המותג פרטי. בשנים האחרונות החלה רשת יוחננוף לטפח מותג פרטי, הכולל עשרות מוצרי ניקיון ומזון, ובקרוב יורחב לקטגוריות נוספות.
האסטרטגיה הפרסומית. בשנותיה הראשונות בחרה הרשת שלא להפנות תקציב גדול לשיווק ולפרסום ולתת לחוויית הקנייה, למבחר הגדול ולשירות המעולה להביא את הקונים. ואולם במהלך השנה הראשונה של הקורונה יצאה יוחננוף לראשונה בקמפיין פרסומי, בהובלת הפרזנטור והשחקן איציק כהן. הקמפיין הראשון קידם את תחום המזון המוכן, כמו גם את הסיפור מאחורי הרשת ואת הייחוד שלה. הסיסמה שנבחרה למהלך היתה: "הדרך של יוחננוף".
חדשנות טכנולוגית. כחלק מהאסטרטגיה של הרשת בשיפור חווית הקניה של הלקוח, הרשת משקיעה בטכנולוגיות מתקדמות לרווחת לקוחותיה. הרשת מפעילה בחנויותיה עגלות חכמות המאפשרות לבצע קנייה ללא מעבר בקופה, קופות בשימוש עצמי המצמצמות את ההמתנה בקופות. כמו כן, ועל מנת לספק ללקוחותיה מענה אולטימטיבי של זמינות מוצרים על המדף, עובדת הרשת עם תכנה המסייעת בניהול המלאי ושטח המדף בצורה יעילה ונכונה, כך שלקוחותיה לא יחוו מחסור במוצרים.
האנשים מאחורי המותג
דגנית מנהלת השיווק של יוחננוף מזה 6 שנים, בהן היא מובילה תהליך של אבולוציה שיווקית ודיגיטלית ליצירת סינרגיה בין חוויית הלקוח בסניף ליתרונות הממשק הדיגיטלי. דגנית אחראית לחידוד הבידול של הרשת ולפיתוח שפה תקשורתית מזוהה, התורמת להישגיה במונחי מכר ותדמית.
דגנית, שהחלה דרכה בעולם השיווק כאנליסטית בחברת יוניליוור והקימה את תחום הנראות והמיתוג בנקודת המכירה, יסדה בהמשך יחידה עסקית המתמחה בפרסום ובחווית לקוח בנקודות המכירה בחברת פרומרקט.
לדגנית תואר ראשון בהצטיינות במנהל עסקים ותואר שני עם התמחות בשיווק ומימון.
ה"אני מאמין" שלה: ״המפתח להצלחה הוא חיבור לשטח וללקוחות ליצירת סינרגיה בין כל הממשקים״.
דברים שאולי לא ידעת על יוחננוף
1. איתן יוחננוף הוא רוכב אנדורו (אופנועי שטח) מקצוען ורשת יוחננוף תומכת בספורט
המוטורי בישראל.
2. "כולנו משפחה אחת" הוא מיזם שמפעילה הרשת בארבע השנים האחרונות, במסגרתו
נתרמים עשרות אלפי סלי מזון למשפחות נזקקות בחגי ישראל. המיזם מופעל בשיתוף
פעולה עם המכינה "למען אחיי" ועיריית רחובות.
3. במסגרת קידום אג'נדה של אורח חיים בריא, מפעילה הרשת קבוצות ריצה עם מדריך
מקצועי ב-5 ערים. הפעילות החינמית פתוחה לקהל הרחב.
4. ברשת יוחננוף קיים רוב נשי בדירקטוריון (4 מתוך 7).
5. בשנת 2022 החלה הרשת להפעיל מיזם חברתי-קהילתי עם רכב קד"מ שממותג "בדרך של
יוחננוף" ומטרתו להנגיש את רשת יוחננוף בצורה חווייתית ומהנה לכלל האוכלוסייה הרכב
מגיע לבסיסי צה"ל למרכזי קניות ולשכונות עם מוצרי מזון ושתיה המחולקים ללא תשלום
לקהילה הרלוונטית.