סגור

האקדמיה לגיימינג נפתחת: בואו ללמוד איך לנהל כלכלת משחקי מובייל

ענקית המובייל גיימינג הבינלאומית פותחת את שעריה לPlaytika Academy- ומחפשת את הכישרונות הבאים של התעשיה, שישתלבו בתפקידים משמעותיים בחברה. התכנית מציעה הכשרה מקצועית במסלול הכשרה ייעודי, אינטנסיבי ומעשי, שיעזור למועמדים בעלי ניסיון להשתלב ולצמוח בחברה. אז מי מתאים? מה צריך לעשות כדי להתקבל - ולמה כדאי לכם? 

4 צפייה בגלריה
 איתן קלנטר, מנהל מחלקת כלכלת משחק ואנליזה
 איתן קלנטר, מנהל מחלקת כלכלת משחק ואנליזה
איתן קלנטר, מנהל מחלקת כלכלת משחק ואנליזה
(צילום: אוהד רומנו)
Playtika, ענקית משחקי המובייל הבינלאומית, פותחת שוב את מסלול הכניסה לעולם המובייל גיימינג, באמצעות ה-Playtika Academy, במטרה לטפח את הכישרונות הבאים בתעשייה הצומחת ומתרחבת של המובייל גיימינג. השנה, החברה מתמקדת בגיוס מועמדים לשני תפקידים משמעותיים בחברה: Game Economist ו-Business Analyst.
"אנחנו מחפשים בעצם דמויות שהן כמו 'שרי האוצר' הבאים של המשחקים שלנו," מסביר איתן קלנטר, מנהל מחלקת כלכלת משחק ואנליזה במשחק Bingo Blitz של החברה ומוביל המחזור הנוכחי של Playtika Academy. "אנחנו מחפשים אנשים שרוצים להשתלב בתפקיד שבו הם לא רואים עצמם כפופים לכללי המשחק, אלא יכתבו את החוקים שלו."
4 צפייה בגלריה
לאון שטיימן, מנהל גיוס ב-Playtika
לאון שטיימן, מנהל גיוס ב-Playtika
לאון שטיימן, מנהל גיוס ב-Playtika
(צילום: מאיר כהן)
לאון שטיימן, מנהל גיוס ב-Playtika, מוסיף כי "אנחנו מחפשים מועמדים עם סקרנות ותשוקה, ויכולת למידה גבוהה, הרוצים להשתלב עבר בתפקיד מפתח בלב הביזנס שלנו - המשחקים." עם זאת, בפלייטיקה מדגישים כי המועמדים הרלוונטיים הם בעלי ניסיון ישיר בממשק למשרות Game Economist ו-Business Analyst.
האנליסטים וה'כלכלנים' של עולם הגיימינג משפיעים על חוויית המשחק של כולנו
"האתגר המרכזי של תפקיד האנליסט הוא בהיבט של הביזנס", אומרת מיכל שלכט, מנהלת צוות אנליזה ב -Bingo Blitz. "להבין ולמצוא את הסיבות לדברים שקרו, למגמות שרואים בדאטה, ולספק המלצות לשיפור המשחק. יש הרבה משקל לחשיבה של האנליסט, איך הוא רואה את הדברים כדי שהמשחק יהיה טוב יותר".
4 צפייה בגלריה
מיכל שלכט, מנהלת צוות אנליזה ב -Bingo Blitz
מיכל שלכט, מנהלת צוות אנליזה ב -Bingo Blitz
מיכל שלכט, מנהלת צוות אנליזה ב -Bingo Blitz
(צילום פרטי)
שלכט מנהלת בתפקיד הנוכחי תשעה אנשים בצוות האנליזה של Bingo Blitz, "כאשר לכל אחד יש תחום אחריות מסוים, כדי שיוכל להתמקצע בפיצ'רים מסוימים ולהוביל אותם. כבר מתחילת הדרך, כל אנליסט מקבל תחום אחריות, מה שמבטיח אתגר ועניין מהרגע הראשון".
ה-Game Economist, מספר קלנטר, "הוא מי שאחראי על החוויה המשחקית של השחקנים מקצה לקצה. הוא עובד הרבה עם נתונים, אקסלים ומודלים מתמטיים, כדי להבין מה השחקנים אוהבים יותר ומה פחות, מה קל יותר וקשה יותר, ואיך ממקסמים להם חוויית משחק פרסונלית. זה ממש לבחון בפינצטה את התנהגות השחקנים - אם הם למשל מוכווני בונוסים או יותר בקטע של משימות צד - ולהתאים להם את אופי המשחק. בסוף, אנחנו שואפים למצוא את הקו הדק בין הביזנס לבין הסיפוק הנכון לכל שחקן".
"האקדמיה סיפקה לי מעטפת וליווי שהולכים איתי עד היום"
מהם הכלים הייחודיים שהעובדים מקבלים בתכנית ההכשרה? ומהם התנאים החשובים ביותר לקבלה?
האקדמיה של פלייטיקה היא היוזמה הייעודית הראשונה להכשרה בתחום המובייל גיימינג. במהלך התוכנית, המשתתפים מקבלים כלים מעשיים להשתלבות בתפקידים משמעותיים בליבה המקצועית של החברה, עם דגש על ידע פרקטי בעולמות המובייל הגיימינג. מאחורי ההחלטה להקים אקדמיה ייעודית "עומדת ההבנה כי גיימינג דורש Skill Set מעט שונה מתחומים אחרים בהייטק", אומר קלנטר. "צריך לדעת איך מנתחים את השחקנים, עבודה עם דאטה, מוניטיזציה, כלכלת משחק, תגובה מיידית לכל נתון חריג." התכנית פועלת למעלה מארבע שנים ובנויה מתכנית אינטנסיבית בת חודש ימים, במהלכה העובדים המשתתפים מקבלים שכר מלא, תחת חוזה במשרה מלאה בחברה.
4 צפייה בגלריה
תומר יוסף, מנהל צוות אנליזה
תומר יוסף, מנהל צוות אנליזה
תומר יוסף, מנהל צוות אנליזה
(צילום פרטי)
תומר יוסף, מנהל צוות אנליזה בחברה, מוסיף לדברים: "להיות אחראי על כלכלה של משחק מרגיש לי כמו לנהל כלכלה של עיר קטנה. גם בתוך המשחק אתה מתמודד עם שינויים מאוד קיצוניים בערך הכסף, בביקושים של שחקנים, בהתנהגות, בציפיות, וצריך להיות מאוד דינמיים ויצירתיים. התחלתי באקדמיה של פלייטיקה לכלכלני משחק ואנליסטים שנתנה לי רקע מדהים על החברה ועל התפקיד והכניסה אותי לעניינים. פלייטיקה היא חברה שרצה מהר - אנחנו תמיד חושבים על רעיונות חדשים, תמיד מאפטמים, תמיד משיקים דברים חדשים וממש מתווים את הקצב של עולם הגיימינג, וזה שהייתה לי הזדמנות ללמוד לפני שאני נכנס לתפקיד תרם לי משמעותית."
מיכל שלכט, בוגרת האקדמיה, מספרת כי "האקדמיה מספקת מעטפת שלמה מהרגע הראשון. הלמידה המשותפת עם עובדים חדשים נוספים מועילה מאוד, הליווי של הגורמים המקצועיים עוטף. לומדים על הכלים הטכניים הנדרשים, והידע שמקבלים על עולם המובייל גיימינג הוא חיוני, כי לא הרבה ממש מכירים את התחום - מה התפקיד של כל מחלקה ושל האנליסט עצמו, הממשקים בין המחלקות, מהם המדדים להצלחה ועוד."
קלנטר מספר כי "אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא שיש ליווי מקצועי שמביא כניסה קלה יותר לתפקיד מאוד מאתגר, זו נחיתה רכה לתפקיד, עם כלים וידע כאילו אתה ותיק. כל התכנים באקדמיה עוברים ביקורת קפדנית, מותאמים אישית ומוגדרים בצורה המדויקת ביותר לטובת ההצלחה של העובדים בתפקיד החדש שלהם."
כרטיס הכניסה להייטק
האקדמיה של Playtika מתמקדת בזיהוי פוטנציאל, גם אם המועמדים לא מגיעים מרקע רלוונטי באופן ישיר לתחום, שטיימן מחדד ואומר כי "בתהליך הגיוס לאקדמיה, הכולל מבחנים ומפגש פרונטלי, אנחנו מחפשים שני דברים עיקריים: פוטנציאל ואת ההתאמה ל-DNA הארגוני. פוטנציאל מתבטא ביכולת למידה גבוהה, חשיבה אנליטית וראייה מערכתית, וה- DNA זה היכולת לעבוד בצוות, לתקשר באופן אפקטיבי ולהתמודד עם אתגרים מורכבים. אנחנו מחפשים אנשים שהם Impact-driven, יודעים לרוץ קדימה, לא מפחדים לשאול שאלות קשות ולאתגר את המערכת."
אדפטיביות, דינמיות והתפתחות מתמדת
האקדמיה מתגאה ביכולת להתאים עצמה לצרכים המשתנים של התעשייה והמשתתפים. "אנחנו מאוד אדפטיביים," אומר קלנטר. "אנחנו מקבלים פידבקים בכל מחזור ויודעים לומר מה עבד טוב יותר ופחות. למשל, קיבלנו פידבק שאין מספיק תרגילים 'רטובים' הכוללים דאטה ממשחק אמיתי. שילבנו תרגילים כאלו באופן כמעט מיידי, ולאחר מכן קיבלנו פידבק שזה מאוד עזר למשתתפים. בנוסף, שלכט מספרת כי במהלך הזמן נוספה פרקטיקה של חונכים אישיים לכל משתתף "שימשתי בתור חונכת וראיתי איך האקדמיה התפתחה ממחזור למחזור".
יתרון לטווח הרחוק – בוגרי האקדמיה מתקדמים בחברה ושומרים על קהילה תומכת
"גם ארבע שנים אחרי האקדמיה", מספרת שלכט. "אלו שלמדו איתי יחד הפכו לחברים שעובדים במגוון תפקידים ואפשר להתייעץ איתם." באופן כללי, שלכט אומרת כי "האווירה הכללית ב-Playtika מאוד משפחתית וחברית, כולם עובדים יחד בכיף להשגת היעדים והמטרות."
קלנטר מציין כי "יש לא מעט מובילי צוותים בוגרי האקדמיה של Playtika, ויש לנו גם מנהל מחלקת מוצר שהתחיל את דרכו בתכנית ההכשרה של החברה. ההתקדמות של הבוגרים מראה על לא מעט הצלחות.״ שטיימן מוסיף כי "האקדמיה נותנת הזדמנות לנטוורקינג וליצירת וקהילה. מהניתוחים שלנו זיהינו שהכוח של האקדמיה הוא לא רק זיהוי אנשים עם פוטנציאל אלא גם בניית קהילה תומכת שמאפשרת להתפתח ולהתקדם בתוך החברה".
במבט לעתיד - האקדמיה שואפת לבנות את הדור הבא ב-Playtika והטאלנטים של תעשיית המובייל גיימינג
האקדמיה מציעה הזדמנות ייחודית למועמדים בעלי פוטנציאל להשתלב בתעשיית הגיימינג ולהפוך למובילים בתחום. עם דגש על למידה מעשית, ליווי צמוד והתאמה מתמדת לצרכי המשתתפים והחברה, יש כאן אופציה למסלול מבטיח לקריירה מרתקת באחד התחומים הצומחים בשוק.
"בסופו של דבר, זיקקנו בחיפוש שלנו מאפייני אישיות שמגלמים את הערכים של החברה כולה", אומר שטיימן."אנחנו רואים בבוגרי האקדמיה את הפוטנציאל לדור העתיד שלנו, באמצעות הקהילה, הידע והכלים שהם מקבלים", וקלנטר מוסיף "החלום שלי הוא שכל עובד בחברה יוכל לעבור אקדמיה."
תומר יוסף מסכם: "בתור מי שהתחיל באקדמיה ואחר כך הצטרף לסלוטומניה, אחד מהמשחקים המובילים של החברה, אני יכול להגיד שהידע שקיבלתי באקדמיה עזר לי גם לקבל החלטות בשלב מוקדם לאיפה אני רוצה להתפתח ואיזה אזורים מעניינים אותי. התחלתי בתור כלכלן משחק, קודמתי לאחר זמן מה להיות מנהל צוות הכלכלה ועכשיו אני מנהל את צוות האנליזה. הדינמיות של פלייטיקה היא לא רק בתפקיד עצמו, פלייטיקה מאפשרת לכל עובד להתנייד בין תפקידים על מנת להתמקצע בעוד אזורים ולפתח אנשים בתוך הארגון. עולם האנליזה וכלכלה משלימים אחד את השני וצריך את הידע האנליטי להיות כלכלן יותר טוב ולהיפך. אני יכול להגיד שהשילוב בין השניים פתח לי דלתות לעבודה מול מחלקות שלא יצא לי להכיר בארגון לפני ולהבין דברים בצורה הרבה יותר רוחבית."