סגור

על תאגידים גלובליים ו-"עסקים כרגיל" בזמנים לא רגילים

הקורונה הציבה בפני תאגידים גלובאליים אתגרים חדשים המחייבים אותם ללמוד תוך כדי תנועה את הצרכים המשתנים והייחודיים של עובדי החברה ברחבי העולם.

בשיתוף אמדוקס
ב-2 בלילה צלצל הטלפון של מנהלת ה-HR באמדוקס הודו. היה זה אחד מעובדי החברה שחלה בקורונה ונותר ללא מחולל חמצן. קריאת המצוקה הובילה את המנהלת לנסות ליצור קשר עם כל גורם רלוונטי בהודו שיוכל לסייע. הסצינה הזאת, שסביר להניח שלא יכולה היתה להתרחש לפני הקורונה, הפכה לעניין שבשגרה מאז פרצה המגיפה והציבה בפני תאגידים גלובליים, כמו אמדוקס, אתגרים חדשים שאיימו לערער את שיווי המשקל בין היכולת לנהל את העבודה הגלובאלית באופן אפקטיבי אל מול הצורך הקריטי במצב של משבר עולמי להתאים את אופי העבודה לצרכים המקומיים.
בעוד שבישראל המחוסנת שגרת טרום הקורונה חזרה כמעט לגמרי, במדינות אחרות בהן פועלת אמדוקס כמו למשל ברזיל, הודו, הפיליפינים וקפריסין משבר הקורונה נמצא בעיצומו ויוצר אילוצים פרקטיים, רפואיים ורגשיים מול בסיסי החברה במדינות אלה, כאלה שהיה קשה לחזות מראש.
על מנת להמשיך לשמור על מרקם העבודה הגלובאלית תוך כדי מתן תשומת לב מיוחדת לצרכיהם הייחודיים של עובדי החברה על פי המדינה ממנה הם עובדים, החלו באמדוקס להטמיע פרקטיקות עבודה המותאמות למצב החדש. פרקטיקות אלו באו לידי ביטוי בארבעה מישורים מרכזיים וחיוניים לתפקוד החברה ולתנאי החיים של עובדיה.
1 צפייה בגלריה
ליטל פרוש דוד, סמנכ"לית משאבי אנוש, אמדוקס
ליטל פרוש דוד, סמנכ"לית משאבי אנוש, אמדוקס
ליטל פרוש דוד, סמנכ"לית משאבי אנוש, אמדוקס
(יח"צ)
המישור הראשון הוא המישור הבריאותי-קיומי, ובו דאגה החברה לרכישת חיסונים לעובדי החברה ובני משפחותיהם בכל אחת מ-90 המדינות שאמדוקס פעילה בהן. המישור השני הוא בתחום הבריאות הנפשית, בסיוע לעובדים בכל רחבי העולם באמצעות סבסוד של טיפולים רגשיים ופסיכולוגיים ובקמפיינים שמעודדים לקיחת זמן מנוחה על אף העבודה מהבית. המישור השלישי הוא הפתיחה המחודשת של המשרדים. במקומות בטוחים מספיק נפתחו שוב משרדי החברה, אך על מנת שלא לפגוע במורל העובדים במדינות בהן עדיין לא ניתן להגיע למקום העבודה, נשמרו ההרגלים שפותחו בזמן משבר הקורונה כמו למשל ישיבות זום ששומרות על שוויון. בנוסף קיבלו מנהלי החברה כלים על מנת שיוכלו לשמור על רגישות בכל הקשור לתקשורת מול עובדים במדינות שונות וקיום אירועים לעובדי החברה בצורה רגישה מתוך הצורך לחזור לשגרה. המישור האחרון הוא תחושת השייכות. תקופת הקורונה ערערה את תחושת הזהות של העובדים הרחוקים זמן רב ממקום העבודה. כדי לחזק את תחושת השייכות הופקו אירועים וירטואלים מקומיים וגלובאליים שיזמה אמדוקס עבור עובדיה ומנהליה.
כל אלו נלמדו תוך כדי תנועה והבנה של הצרכים המשתנים והייחודיים של עובדי החברה ברחבי העולם. תהליך למידה זה חיזק בקרב החברה את ההבנה כי כחברת הייטק גלובלית מובילה עליה לשים דגש על מספר ערכים השומרים על שיווי המשקל העדין שבין הגלובאלי למקומי, בראש ובראשונה בשמירה על השקיפות והתקשורת הפנים והחוץ ארגונית. לשם כך יצרה החברה פורומים, קבוצות עבודה וניוזלטרים עם מידע הכרחי לכלל עובדי ומנהלי החברה. ערך חשוב נוסף הוא ערך הלמידה שעל מנת ליישמו פיתחה אמדוקס תכניות למידה לכל השכבות המקצועיות שלה על מנת שהדרגים השונים יידעו לתמוך האחד בשני ולספק לעובד את קשת הצרכים שלו. בנוסף, החברה השקיעה רבות בערך של גמישות ויעילות, מתוך הבנה כי בתקופה של חוסר יציבות המערכת תדע לאפשר למנהלים לקבל החלטות בפרק זמן קצר וליישמן.
בכדי ליישם ערכים אלו פיתחה החברה כלים טכנולוגיים מתקדמים שהוטמעו בהצלחה באמדוקס. בעקבות כך, ומתוך תפיסת אחריות רחבה של החברה כלפי הסביבה העסקית והקהילות שבהן היא חיה ופועלת, היא פתחה את הכלים המרכזיים לשימוש הכלל על מנת לסייע לרבים ככל שניתן בתקופה מורכבת זו.
בין הכלים האלה אפשר למצוא את פורטל Virtually Together שמרכז מידע רב ובו סרטונים והדרכות המעניקים כלים פרקטיים ורגשיים לעובדים, כמו גם תוכנה שפותחה באמדוקס ומאפשרת לדווח לחברה על כל עובד שזקוק לעזרה. כלי נוסף שפתוח לציבור הוא פרויקט Shine-Bright שנועד להכין אנשים להתמודדות בשוק עבודה לא יציב. האתר מכיל סרטונים והדרכות המעניקים מידע מקצועי לעובדים בכל הקשור להכנה לראיונות עבודה, כתיבת קורות חיים ועוד.
הקורונה אמנם יצרה משבר עולמי חסר תקדים, אך גם הזדמנות עבור חברות גלובליות לנצל את הידע והמשאבים שברשותן על מנת לשרטט מחדש את היחסים שלהן עם העובדים, בני המשפחות והסביבה העסקית. כעת, המטרה המרכזית הניצבת לפתחנו היא לא לחזור מהר ככל שניתן למציאות של תקופת טרום קורונה, אלא לנכס את התובנות והיכולות שצמחו בשנה החולפת בכדי לייצר סביבת עבודה טובה יותר לעובדים ולחזק את החוסן הקהילתי לטווח הארוך.